Sidor

onsdag 17 oktober 2007

Trött prinsessa...

Efter lunch packade jag in Tia och Leia i bilen, plockade upp Maria och Ofelia på vägen mot Alnön och sen kopplade vi ytterligare sex hundar och drog ut i skogen. Jättemysigt och jag önskar att vi kunde varit ute hela dagen! Leia joggade på först av alla, kolugn och majestätisk. Efter kom Ofelia som ett jehu - eller ja, hon var precis överallt egentligen. Tia sprang mellan benen på whipparna och ibland ut i snårskogen (blåbärsriset alltså) och Hermia höll mest till bakom benen på mig eller Maria där Ofelia inte kunde ångvälta henne.
Sen har vi haft besök och nu äntligen har vi fått i oss middag och jag ska slötitta lite på TV. Imorgon blir det bara läxläsning hemma och koppelpromenader som fröken hatar av hela sitt hjärta och hon låter hela världen få veta det oxå. Tur att Kicki, Tias uppfödare, sa att kelpie är "skrikiga" när något inte passar dem för ibland känner jag mig som världens sämsta hundägare.

Tänkte lägga upp bilderna på grytan oxå (för Fams skulle, ehe...) men blogger.com verkar ha problem med just det... blä!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tränar oftast på Sundsvalls bk, men även ibland på turné. För att göra det lite svårare för de hundar som ska tävla är vi lite flexibla var vi tränar. Men jag kan hojta till nästa gång om du vill testa att träna lite? Vet att Kicki t ex gått kurs för din uppfödare så hon kanske har något jättebra tips hihihi... Tack för att du kastade in igen det jag tagit bort. Suck. Spam.

Kram Lisa & de andra 2

Anonym sa...

ska vi plugga någon dag? filosofin som vi hade i läxa?

Anonym sa...

Ja hon är en underlig liten figur den där. Men hon har snott mitt hjärta. FULLT! <3
Pok Nu ska jag sova!
Natti!