Sidor

lördag 19 juli 2008

Krasch, booom, bang!

Hej och hå! Igår satt tre arma stackare på akuten och väntade mellan slagen halv nio och ett på kvällen. Påväg till Filmstaden och "Hancock" (SÅ svårt att inte lägga till en G efter Han... Hihihi) 20:15 blev vi påkörda bakifrån av en bil. PANG! Min svärmor skriker och jag undrar om vi hade kört på någon eller om motorn exploderade. Min Niklas, min sävliga snälla Niklas förvandlas till en brinnande furie och kastar sig ur och rycker febrilt i den andra bilens dörr. Galet! tänker jag och skäms litegrann. Alla kan ju göra misstag.
Men se! Grabben var på lyran och det var inte första gången heller tydligen. Hans förtvivlade tjej gråter och hickar och gråter och hulkar. De svängar av på Statoil och så vips! är han försvunnen. Tjejen står kvar och är utom sig, stackarn. Vi skriver lappar och väntar på polisen och fryser (ja, OK, jag fryser som vanligt) och pratar med vittnen och oroar oss över svärmor som har smärtor i ryggen. Upp på akuten för dokumentation och Niklas har en sträckning i nackrosetten (?) och svärmor en svullnad i bröstryggen. Jojo, det är fredagkväll det.
Tack och lov fick de tag i idioten så nu kanske de kan se till att nästa grej han kör på inte är ett barn på övergångstället, eftersom han tydligen inte ens kunde använda bromsarna.

Jag vill högaktningsfullt hylla Filmstaden som gav oss tre fribiljetter så vi kan se filmen nån annan dag. DET är service det.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men ursh vilket äventyr ... Hoppas att ni alla klarar er utan bestårnde men ... Ja, vi får verkligen hoppas att han aldrig mer sätter sig bakom ratten full. Nästa gång kanske det är ett barn som du säger ...
Ta hand om er och ha det gott! Hoppas ni alla mår bra snart igen :D

Anonym sa...

Men fy fan vilken idiot till förare! Bra gjort, Niklas!
Hoppas hjälten och svärmor repar sig utan bestående men.

Anonym sa...

Och förresten, är det ironi jag anar i din kommentar om Vilmers och Gundas eventuella valpar?
Hahaha.

Titti sa...

men guuud.. tur att det gick bra ändå. kram

Malin sa...

hejja niklas som äntligen tänder till och bli rasande (hihi) tur att dom fick tag i honom och hejja filmstaden verkligen! Skönt att det gick bra för er trots allt. Och förresten... Nackrosetten? =)
M

Anonym sa...

Usch vad läskigt! Vilken tur att det gick bra!

Anonym sa...

Hej!

Skulle ringt dig för att höra hur det gick för er.....inga skador hoppas jag. Njut av värmen och ledigheten(?)! Jag har uppdaterat hemsidan med din bild på Isis.

Kram
Maria