Sidor

torsdag 14 augusti 2008

Time goes by ...









Det är egentligen inte riktigt klokt. För (snart, imorgon) ett år sedan föddes ett gäng ligister på Aussie Action's kennel. En av dem flyttade hem till oss och här ska hon bo resten av sitt liv. Att ett år redan har gått är ofattbart. Det känns som det var igår Niklas äntligen förstod att det var mig han skulle leva resten av sitt liv med, det känns som igår då vi gjorde alla våra ägodelar till varandras, det känns som igår vi tog ett lån på många tusenlappar och skaffade combi, det känns som igår vi knackade på hos Kicki och Björn och hoppades, med hjärtat i halsen, att de skulle godkänna oss som valpköpare. Tänk så mycket en sådan liten varelse kan tillföra en i livet! På bara ett år har jag lärt känna massor med intressanta människor och deras hundar.
Jag kommer aldrig kunna tacka Kicki & Björn nog för att de tyckte vi verkade vettiga och lät oss köpa en av deras eftertraktade hundar. Tia är en sån där hund som man får en gång i livet, helt enkelt perfekt.

4 kommentarer:

Malin sa...

jag tror inte att det bara är Tia som är perfekt utan att hon har kommit till ett perfekt hem också. Ingen jag känner har tagit hand om sin hund så bra som du gjort Angel.

Titti sa...

Hon tycker om att räcka ut tungan på kort tror jag =) Nä jag håller med Malin ja. Du är född till att vara hundägare. Ibland (rätt ofta) tänker jag på att jag önskar mina hundar fick ha dej som ägare.. Hoppas du hinner med allt du ska göra och hoppas det går bra på tentan/tentorna (?) KRAM

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen i efterskott Tia!!!

Anonym sa...

Haha! Tia kan slicka sig på nästan!!! Vad söt hon är!