Sidor

fredag 12 september 2008

Jordens godaste rätt!




Här kommer Jordens Godaste Rätt som jag lovat "receptet" på till några. Det är både gott OCH nyttigt. Jag menar, hur ofta händer det? Det kommer från min fabulösa, fantastiska vän Fam från början men jag har bytt ut riset till råris. Tack Fam, du har berikat mitt liv med denna enkla passar-alltid-rätt. Allt blandas efter egen smak men mer ris än allt det andra och undvik för mycket broccoli är mitt tips!

Woka på i en stek/wokpanna några minuter tills allt blitt varmt:
1. Cashewnötter, rostade & saltade.
1. Solrosfrön, rostade & saltade.
1. Pumpakärnor, rostade & saltade.
1. Kokt långkornigt, ekologiskt råris.
2. Hackad broccoli i lite större bitar, förkokt eller direkt från frys spelar ingen roll.
3. Fetaost i tärningar.

Klart och gottgottgott!

1 kommentar:

Anonym sa...

När bjuder du!?