Sidor

fredag 11 september 2009

"Hey, hoo, aaall togheter ..."


Jobbigt att sången från Pirates of the Carribean - At world's end har fastnat i skallen igen, precis när jag blivit av med den. Egentligen borde ingen musik få plats där nu utan där ska det vara ord, diagram och annat skit eftersom det var tänkt att jag skulle plugga lite till högskoleprovet som jag ska kämpa mig igenom den tjugofjärde oktober. Men vad gör man? Trycker Skånepepparkaka efter Skånepepparkaka, tränar löjliga trix med hunden, surfar på Facebook, letar fram en skjorta som man plötsligt kom ihåg att man ägt och undrat var den egentligen tog vägen, mejlar onödiga mejl, letar efter nya hus på hemnet.se och det tar inte slut än... Någonting vettigt av den här kvällen blev det och det är iallafall en lååång promenad upp och ner över norra och lite balansering på kyrkogårdens murar. Jobbigt värre när Tia beslutade att hoppa ner på insidan där hundar inte är tillåtna och sträckan till grinden var mer femtio meter iallafall.
"Aaaaaah! Vad gör du? Tiatiatiatia, vart tog du vägen?! Stanna! Sitt! Eller ligg förressten! Okej, hiiiiiiiit. Okej, stanna igen. Så! Hääääääär är jag, kom hiiiiiit!"

En svag träningvärk har krupit fram i H-E-L-A kroppen efter gårdagens aikidopass som var riktigt roligt. Det är inte klokt vad musklerna minns och jag som trodde jag skulle stylta omkring som en ovig kratta blev uppriktigt förvånad när jag visst kunde göra framåtfall utan att bryta nacken. Inte för att kondisen var på topp, men någonstans måste man ju börja. Och i den här kampsporten tränar man ju verkligen helahelahela lekamen kan jag säga. Hjärna också.

Det ser ljust ut på jobbet med ännu en ny ägare och riktigt roliga idéer, men jag är grymt avundsjuk på Niklas som längtar till sitt jobb varje dag ( det beror väl inte på mig väl?) och inte för att jag har något emot att gå till mitt, men jag vill utvecklas och lära mig nya saker. Andra saker.
Och för att uppnå det så måste jag få goda resultat på högskoleprovet.
Så jag kanske bör sluta skriva nu...
Åh. Suck.

Godnatt!

3 kommentarer:

Lill siss sa...

Kul att du börjat med träningen igen. Kanske vi kan ses nåt nästa vecka? Nån ledig dag, förmiddag/efter middag? Junie längtar efter moooster! POK

Anonym sa...

Ja val rent "avis" då ja si att du ha kumme igång vä träninga. Jäg jet å försöke ti å kumma igång vä nanting nu ätte n'han öroninflammation. Men stinta va skönt de va då det gick hule. Lite var å blo därpå kudden val e ju men hjärte hoppte tibakars från öre diti bröste å värste spänningen släfte. Ja begrip att båna skrik då dum fo dehanne fele. Men nan ålg feck vi inte. Däremot blev jaktmeddan däri kuja en reckti höjdar. Ja men nu int över marka utan som träff betraktat.
Mora hadd gjort e falle gutt e persiljesmör å så grilla vi lövbiff å potatissallad, å drack na öl å damerna na vin tell. Vi kum dit runt 18.00 å geck hem i ljuse tå tri fotogenlampor däri 23.30 tin. Jäg hadde no vure lite orolig inför dehanne nu då n'Joel va borte å de skulle som bli en nyordning Men ja jet säge att Carro täckte väl bryggan mellan dåtid å nu framtin.
Mys koefficienten va hög når damerna sått uppkrupen därpå suffa å n'Göran å jäg på vär sie om bole däri fotogenlamps ljuse å prata, skratte å skåla!
Men ja jet säge att ja sakne hun ti jakten, dä ä sum int samma sak utan.
Nu ska i ha dä så gutt å sköt om i å täna på!
Din Far, alias Käret Morfarn!

Kicki sa...

Hehehehe, känner igen det där med att byta nödigt mot onödigt! Men kom igen ba... kämpa på!!

Vad kul att du kommer igång med träning. På torsdag börjar motionsbrottning som jag kanske ska vara med på. Om jag inte har fullt upp med... nåt... annat... hrm.