Sidor

måndag 23 maj 2011

Det är inte klokt vad min kalender gapar tomt! Vilken ovan känsla :)

Skillnad på vecka 17 och vecka 21 :)

Idag har lilla syster yster och Junie varit här för frukost, grötlunch, fika och en lekstund på Drakborgen. Tia och Junie blev jätteglada åt att ses igen och hon hade nog inte haft något emot att följa med i bilen hem den här gången heller...

Nu har orken och flitigheten börjat komma tillbaka också, tack och lov. Jag har satt upp gardiner i tre rum och faktiskt börjat packa BB-väskan, spännande! Om någon har tips på vad man absolut måste ha med så tas det tacksamt emot! :) (Mjukt toalettpapper och lipsyl är uppskrivet ;)
Jag hoppas verkligen att vagnen hinner komma innan det är dags också ...  


1. Godisutdelning pågår!
2. Inte lika läskigt att åka baklänges ...



Pjuh! Svettigt blir det!


Nu ska jag ta mig en tupplur! Jag tänkte följa med Linnea ikväll och kolla på inträdesproven till Försvarsmaktshund på Sundsvalls BK och sen ska vi väl ta en kvällspromenad som vanligt. 

5 kommentarer:

Malin sa...

vattenflaska, mjukiskläder, nattlinne, tanttrosor, bindor största dom har på apoteket, bebiskläder, godis att tugga på när det är över och ni går runt i en bubbla, kamera och kamerabatterier, energidryck och typ gainomax om du tycker om det, en duschtvål som luktar gott (sjukhusets grejjor är ingen höjdare...) blöjjor och tvättlappar, och en kom ihåg är att täcka över brösten när ni fotar då bebben ligger där.

Anonym sa...

ingår inte blöjor och tvättlappar då man är på BB ???¨Meit

Kristin sa...

Man får ju babyblöjor med i välkomstpaketet med reklamprylar från förlossningen, så strunta i dem, de tar bara en massa plats. Bautabindor får man på BB, men är ändå bra att köpa så det finns hemma eftersom man inte känner för någon shoppingrunda direkt när man kommer hem. Kom ihåg att eventuellt nattlinne måste gå att knäppa upp för amning - sorten man drar över huvet är inte att rekommendera! Tofflor är bra ifall ni blir kvar på BB. Munskölj tänker jag iaf ta med den här gången, för det önskade jag att jag hade haft varje gång jag kräktes under förlossningen...

Jag som kommer vara hur cool som helst *host* sa...

jag tänker ta med plåster ifall du klöser mig under ett raseriutbrott, tandskydd (om du slåss under utbrottet), ipren för huvudvärken efter svimanfallet, jättebindor kan vara bra om jag inte håller tätt under stridens hetta! Hmm, undrar vad mer som behövs!?

lillsiss sa...

MJUKASTE TOALETTPAPPERET DU HITTAR!!!!!!!!!!

Om du har plats så ta med en väldigt mjuk handduk med, jag tyckte det var fruktansvärt att torka brösten med en vanlig handduk, rena sandpappret!!
Å tutte till liten. Slipper ni använda den där fula dom har på sjukan.
Junie ville bara ha den, fick "vänja om" henne...
Längtar tills liten är här! <3

Niklas: Glöm inte kläder till dig med om ni blir kvar!!! Gör ju inget att ha en stor väska med kläder i bilen. Vi tog ju bara med ombyte till mig och vi blev kvar i 11 dagar...
Glöm inte att ge en extra nykel till någon så OM ni glömt eller känner att ni behöver något! typ hundarna... ;) hehe Puss och Kram