Sidor

måndag 7 november 2011

Dagens att göra-lista:

  • Skriva en inköpslista till veckans middagar och inte att förglömma - mammagruppsträffen som ska vara här på Malandsvägen på fredag! Det är jag och Amos som står för fikat den här gången och jag hade tänkt mig Peanut Butter Whoopies och Jordgubbscupcakes! Whoopies ser ut såhär, som macarones ungefär:

(After Eight-cupcakesen var ingen höjdare förresten...)

  • Fika med mamma och mormor som shoppar loss på IKEA ...
  • Börja på det sista av "renoveringen" i hallen, dvs slipa och måla garderobsdörrarna ...
  • Kånka undan trädgårdsmöbeln ...
  • Fylla på fågelfrö i husen ... 
  • Egentligen borde vi ta oss ner till "byn" och fixa pappa Niklas första farsdagspresent, men jag känner inte för att vistas bland folk idag ...
  • Långpromenad enligt det bästa receptet: lösspringande, klättring, lite lydnadsträning och uppletande! (Badet får plockas av på vinterhalvåret) ...
  • Middag chiliconquorn ...
  • Och så hade den dagen gått också ...


Om jag hade gjort som jag hade tänkt igårkväll; kliva upp med Niklas och sätta igång tidigt så hade jag kunnat kallat mig riktigt hurtig idag. Men istället hämtade jag över Amos till mig och så låg vi och pratade och busade och somnade om och klev inte upp förrän hutlöst sena halv tio! :) Men det var det värt! Och det är väl ändå därför jag är hemma på dagarna? För att lära känna och umgås med min underbara unge?!

2 kommentarer:

malin sa...

mmm man kanske ska smita in en stund på fredag. Jag är ju mamma, eller hur? =D

Anonym sa...

Äntligen går den här förbannade nymodigheten att använda igen!
Länge sedan sist och mycket har tydligen hänt. Bedårande kort på arvingen, jag tycker mig se spår av den ädle morfarn i honom.
Men kanske är det bara inbillning.
Ha det gott alla tre och sköt om er!
Varma kramar från stolt kvadruttel morfar!