Sidor

söndag 13 maj 2012

En härlig lördag!

I arla morgontimma säger Amos till att han är vaken så jag brukar mer eller mindre sovandes hämta över honom till vår säng - och det är dygnets bästa stund! Han brukar somna om omedelbums - med en hand eller en fot på någon av oss. Sedan framåt dags-att-kliva-upp-tid väcker han oss igen med sitt joller eller att han klappar en i ryggen eller drar i håret... 

Imorgon kommer jag dock kliva upp tidigare och dra till Sundsvalls Brukshundsklubb för apellspår, usch och fy! Haha! Men i februari då jag anmälde och betalade tänkte jag att jag alla gånger är klar för tävling i maj, men ähum... Oban spårar jättefint men det faller på lydnaden. Tia kan inte spåra överhuvudtaget och det är vi som ska tävla :) Men jag tänker ändå vara med, det blir bra uppvärmning inför freestylen nästa helg!

Men vilken dag vi haft idag! Det tog lång tid innan vi kom igång, jag är så förbaskat trött jämt och ständigt, det suger att jobba, men hinner ju inte med något annat! :) 
Vi har äntligen köpt en bilbarnstol så nu kan vi tvätta upp och ställa undan babyskyddet. Den nya stolen blev omtyckt från första början - man ser ju så bra i den!



Stolen fick väl godkänt!



Kvällen har vi spenderat hos Jimmy, Ingela & Junie med grillat och god efterrätt.









För någon månad sedan var jag hos mina väninna Hanna som har smådjur som jag naturligtvis gullade med. Det resulterade i snuva, rinnande ögon och denna helvetiska klåda. Några timmar senare var det över, men ikväll då vi förutom fraktade en påse hö med oss i bilen - gullade med lilla marsvinsbebisen Bobbo, började näsan rinna och ögonen klia. Jag kommer alltså aldrig kunna skaffa mig smådjur som kräver hö :( Besvären blir värre ju äldre jag blir verkar det som, så det är dags att göra något åt det tror jag. 
Tur att höns inte kräver hö :D Sällskapsmöss vet jag inte än, men jag tippar på att de nöjer sig med halm
Deras nya familjemedlem; åtta veckor gamla Bobbo! :)



Bobbo är ännu lite skygg och har bitit Ingela ett par gånger -
men i Junies famn somnar han så tryggt! Häftigt!


SMARR!!

Tokig lillasyster!


Tokig storasyster!
Foto: Junie


I labbens rasstandard borde det stå med att de alltid sitter
direkt på arslet och alltid i närheten av en diskbänk (eller andra
ställen det kan tänkas serveras mat...)


Vi fick en liten kvällspromenad jag, Ingela och hundarna. Den var skön men
såklart alldeles för kort. Obans retade sig lite på en närgången och retrieverglad
Rock så han var naturligtvis tvungen att grusa vårt glada humör, dock inget som
bekom Rocken - han har ett psyke utan dess like och ett hjärta av guld.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Han börjar allt att bli lite lik'n morfarn lille Amos. Har man bara en bra stol och en flaska ordnar det sig väl alltid på något sätt.
Ha det gott och sköt om!
Offan!

Evelyn sa...

Som jag skrev på fejjan så behöver möss varken hö eller halm :) Du får komma och träffa mina någon dag om du vill, och se hur du reagerar på dem!
Sedan hoppas jag också att lilla Bobbo har en kompis då marsvin är flockdjur :)