Sidor

lördag 20 oktober 2012

Klubbmästerskap på Matfors Brukshundklubb!

Idag hade jag tagit ledigt från jobbet eftersom jag inte hade någon barnvakt, så jag efteranmälde mig till Klubbmästerskapet på MBHK, mest för att "alla" andra skulle tävla och jag inte ville missa gemenskapen. Det brukar alltid finnas någon välvillig själv som passar våra ungar under de få minuter man är på planen, om inte kan man iallafall dricka kaffe och surra halva dagen :)
Att starta en LK2:a utan att ha tränat de momenten tävlingsmässigt är ju alldeles vansinnigt egentligen, men jag var mest ute efter "känslan" och samarbetet och allt det där.
Vi körde en snabbis på SBK på fredagen, jag, Hanna och Evelyn och det gick väl bra - med mycket dubbelkommandon och handtecken. 
De få minuterna vi var på tävlingsplanen kändes himla bra, Oban var glad och tjänstvillig till tusen om än lite yvig och ofokuserad mellan momenten. Men att det skulle leda till ett förstapris hade jag aldrig väntat mig! Malin och Linnea mötte upp mig utanför planen och berättade att vi hade över 180 poäng (160 är uppflytt till nästa klass)!! Jag blev så chockad att jag började lipa! Och GLAD - över att den bråkiga lilla saten och jag tagit oss dit, nästintill själva!! <3 b="b">





Förväntansfulla "lagkamrater" ...


Som sagt; att umgås är halva nöjet!


Therese var laddad till tänderna :)


Malin och Tia var fisförnäma sällskapsdamer!

Våra resultat:

Platsliggande 10

Fritt följ 7 Styr med benet, busar, position

Läggande under gång 7,5 Mycket långsamt läggande

Inkallande 10

Sändande med ställande, "Rutan" 10

Apportering 8 Reser sig vid sändande

Fritt hopp över hinder 10

Fjärrdirigering 10

Helhetsintryck 10
Övriga kommentarer: Glatt och trevligt! Kontrollerad fart.

Ett mycket lyckligt slut på vårt tävlingsår! Nu ska vi långsamt och eftertänksamt träna inför trean :) Och innan den ska vi debutera i rallylydnad och freestyle!







Supersamlade Hanna och Kyra i klass 3!



En annan glading var Evelyn och Cukid's Jackson
som plockade hem förstaplatsen och ett superfint
förstapris med 181 poäng i klass 1!! 





Amos delar ut välförtjänta frolicar... :)

Nu ska jag avsluta den här kvällen med ett glas rött och lite chips! Imorgon jobbar jag 06:00-18:30 så det gäller att ladda batterierna. I torsdagsnatt hade jag sådan värk i ben och ländrygg, så ovan jag är att gå dem sträckorna Drakborgens lokaler har! Det var bra för kroppen och vila sig idag såhär första jobbveckan :) Nästa vecka är naturligtvis proppad med roligheter som vanligt blandannat födelsedagar och massage, wohoo!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Grattis, vad roligt!! :)

Linnea sa...

Wow!! Jättegrattis!! Vad roligt att det går så bra!

Anonym sa...

Kan du koncentrera dig och jobba så bra med en unghund och på bana, då säger jag bara: "Niklas får det inte lätt" sonen oroar jag mig inte för. Jag har på nära håll sett vad dom kan få av sin mor!
Grattis, du var väl värd!
Sköt om och hälsa Amos från Offan!