Sidor

onsdag 14 november 2012

Det lider mot jul och ljusare tider?

Sakta men säkert börjar vi närma oss jul! Det är helt absurt vilken julstämning jag har inom mig detta år! Jag bara går och vankar och väntar på att få plocka fram lite stakar och kulor ;) Jag har hittat en fantastiskt inspirerande blogg som gör att jag sitter uppe till sena natta och pysslar! Vissa kvällar får man mycket gjort; ikväll har jag målat klart en tavla som hängt över mig väldigt länge, insett att jag kan göra ljuslyktor själv till lilla hallen utanför badrummet än slösa pengar på nya (det blev bra!), fnurlat klart på Obans freestyleprogram, jagat Amos runt vardagsrummet och haft möte med Mari i utbildningssektorn :) Vissa kvällar kommer jag mig inte ens upp ur soffan, men det är väl som det ska vara antar jag. 


Amos och Emilia på brukshundklubben i veckan!


Skojigt att få vara med stora barnen!


Hanna barnvaktar ...


Med tjocka lager kläder hamnar
man på näsan rätt ofta ...


Prinsessan på ärten ...


Hanna & lilla Ellen!


Lika många barn som hundar när vi träffs!


Gris-mo filosoferar!


Nya favoriten; frysta hallon & blåbär!


Sötast i världen!


Och coolaste frillan!

Det här veckoslutet ska Amos tillbringa hos mormor och morfar, ända från torsdag ska han vara där! Hujedamej vad jag kommer sakna honom! På torsdagkväll ska jag faktiskt ta på mig finbyxor och tvätta håret och tillbringa några timmar i en biostol tillsammans med ett härligt gäng tjejer och se Twilight, den sistaste filmen, wohooo! 
Fredag, lördag och söndag är det monsterpass på Drakborgen, pjuh. Jag hoppas jag hinner måla lite här hemma på kvällstid då jag inte har lilleman att passa upp på. Eller så kommer jag dega i soffan... 


www.chokladravenochlakritsvargen.blogspot.com är oxå uppdaterad! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dega lät riktigt bra tycker jag. //Malin

Johanna sa...

Jag hittade dig i en gammal blogglista som jag hade sparat. När du väntade på din Amos så väntade jag på min Selma.. (känner mig som en stalker nu) Men det var nog något med hundar som gjorde att jag la till dig på den där listan från början. Jaja hursomhelst så glömdes listan bort men nu hittade jag hit igen och ville förklara mig:) och så blev jag väldans nyfiken på den där julbloggen, länk? Dessutom måste jag ju säga att han är så söt din son!

Anonym sa...

Bilderna får en att tro att vi redan nått ljusare tider, men ser man ut genom fönstret just nu faller den hypotesen genast. Grått regnigt och 2gr varmt. Dock håller jag med dig att så länge vi orkar hålla det egna ljuset inombords brinnande fins det hopp.
Sköt om och lev väl!
Offan!