Sidor

onsdag 17 februari 2016

Allahjärtansdag-barn, nya rutiner & krasch i skidspåret!

Nästan hela leklandsdelen är bortblåst nu, ser jättekonstigt ut! Mina chefer och arbetskamrater har jobbat på bra på bara två dagar. Känns skönt att ombyggnationerna redan är i full gång! I måndags jobbade jag på Bakgården och så även idag, det blir lite krux kring hämtning och lämning och bil hit och dit, men snart får vi nog kläm på det. Dessa dagar börjar jag klockan 11:00 så jag har lite "egentid" då resten av familjen har åkt mot dagis. Tid för plock, städ, tvätt och plugg alltså... 

Igår försökte jag mig på en skidtur i de fina spåren uppe på Skönviksberget. Jag hade hoppat lunchen för att hinna innan jag skulle till Drakborgen en sväng och var redan lite darrig på bena när jag selade på hundarna. För mycket kläder hade jag såklart också! Efter bara knappa kilometern kom en nerförsbacke och när jag försökte bromsa den rasande farten vurpade jag och fläkte ut ena handen. Arg som ett bi, skitsvettig och med bultande tumme fick jag gå tillbaka med skidorna under armen - storgråtandes såklart! Det här med nederlag är inte min grej ser ni!
Nåväl, det blev en skogspromenad istället, inte fy skam det heller. Tummen är fortfarande värkande men svullnaden har gått ner rejält. Tummen upp påde´!

I söndags fyllde Junie 7 år och de bjöd på gofika i Ramsås! Jättemysigt med en stor del av familjen samlad. På eftermiddagen fick jag och Niklas lyxen att gå på RÅ och äta med våra grannar. Det var en jättetrevlig kväll och maten var hiiiimmelsk!


















2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder från en fin fest, men håcken va n`dan gammgubben som va mä I. Att vurpa på skidor kan vara både vanskligt och smärtande för att inte säga i högsta grad förödmjukande. Glömmer aldrig då Grim satt sig mitt i spåret i en nedförsbacke på ett skoterspår och när jag skrek åt honom tittade han bara upp och lade huvudet på sne. "som vad är det om"
Jag fick ta av spåret ut i lössnön med en omedelbar dykning som följd.
Som om detta inte var nog tyckte han detta såg mycket roligt ut och kom som ett skott på mig och började härja i snön! När jag reste mig upp låg bössa som jag burit på ryggen kvar i snön och det visade sig att gevärsremmen gått av som till lika den ena remmen på ryggsäcken Jag hade förutom detta ett mindre lass med lössnö innanför skjortan.
Det är allt härligt med hundar!
Ha det gott och sköt om er, Kram Offan!

britt-marie söderkvist sa...

Äh vilka gullungar/Favo