Sidor

onsdag 21 oktober 2009

Freestyletävling 17 oktober!

Lotte med spanska gatuhunden Rusty
tävlade första gången efter att ha
hållt på med freestyle i knappt ett år!
Tyvärr bröt de i Klass 1 men godisklassen
klarade de galant, särskilt med tanke på
att han vid första kurstillfället inte alls kunde
vara lös och ville fram till alla.
De hade en SKITBRA låt som gruppen
Sifa har gjort och jag önskar
verkligen att jag hittat den före henne.
Den är helt enkelt grym!



Tina och Kängan strålade såklart som alltid!
Tyvärr missade de två obligatoriska moment men
med tanke på att han nästan varit konstant skadad
i två år så gjorde de ett grymt program.



Jag och Tia hamnade på förstaplats med 95 poäng av 100!
Helt otroligt och så fantastiskt.
Jag hade valt låten "Thriller" med Michael
Jackson och min kostym var hatt och väst, vilket jag fick
en femma på :)
Tyvärr släpade hon efter lite i rörelserna
men det finns ju en förklaring till det:
mattes nervositet.


Linnéa och Lilly hamnade på andraplats med
88p av 100! Så ni ser, det skiljer inte alls mycket mellan
ekipagen, hög standard på norrlänningarna alltså :)




Kristina och Baggo...


Kristina Torssell och Blaise, Klass 1.
"Brandsta City Släckers..."



Linnéa och Lilly gör kö.
Jag kommer inte alls ihåg vad
hennes låt heter eller vad de heter
de som gjort den...
Men jag kan sjunga den för er
så kanske ni känner igen!
"Oh Susie nånting..."
;)



Mitt och Tias första moment; eye på hatt.
Husse ska ha cred för det är han
som tagit fram eller "underhållit" eyet hos Tia
sedan hon var valp. Puss!



Tina och Kängan "rundar", backar
runt henne med ändan först.
Låten de hade var "Håll om mig" med
Nanne Grönwall.



Kristina Torssell kom med sina
två grandisar ända från Arvidsjaur!
Hon tävlade med tiken Blaise i Klass 1
och hanhunden Baggo i Klass 2!


Tyvärr har jag ingen bild på Anna-Lena och Tess då de startade precis innan oss, men de hamnade på 86 poäng har jag för mig! Tyvärr hittar jag inga resultatlistor någonstans heller och har inte alls placeringarna i skallen.
Det var i varje fall en helt fantastisk lördag med värmande sol, peppande publik och en grymt duktig chef som såg till att allt gick som det skulle; Anette Hådén! Tack också till alla andra som hjälpte till och domarna Sofie (?) Pasanen och Marie Persson!
Nu jävlar stockholm! Nu får ni passa er för norrlänningarna som fått blodad tand och vill visa vad vi går för!!


DOMARPROTOKOLL:

Högsta poäng på varje moment är 5 och det inom parantes är koefficient.

Marie Persson
Obligatoriska rörelser (3) 4,5
Svårighetsgrad (2) 4
Samarbete med hund (3) 5
Flyt i programmet (3) 4,5

Koreografi (3) 5
Utnyttjande av ringen (1) 5
Anpassning till musiken (2) 5
Utstrålning (2) 5
Kostym (1) 5

Kommentarer från domaren: Mycket bra program, blir lite för ivrig ibland.

Sofie Pasanen
Obligatoriska rörelser (3) 5
Svårighetsgrad (2) 4
Samarbete med hund (3) 4,5
Flyt i programmet (3) 4,5

Koreografi (3) 4
Utnyttjande av ringen (1) 4,5
Anpassning till musiken (2) 5
Utstrålning (2) 5
Kostym (1) 5

Kommentarer från domaren: Något slarviga rörelser ibland, fortsätt träna och utvecklas. Bra jobbat!

3 kommentarer:

S as in Supermom sa...

GRATTIS!!! *skakar nervöst*/ Stockholmarn ;)

Krutrut-Lisa sa...

Cooolt! Med grandisar på plan!

KRAM LISA

Polyamid sa...

Du är skitduktig på hund och fotona är fucking amazing faktiskt ...
kul att du delar med dig //morbror