Sidor

tisdag 17 augusti 2010

Tisdagstjusning!





Söndagen tillbringades i blåbärsriset med kära vänner och våra rackor. Imorgon ska jag ge mig på att göra blåbärssylt och koka svartvinbärssaft! Jag har definitivt inte begåvad med någon husmorsådra, men jag ger faan inte upp. Det tog mig tre år att lära mig göra fudge, men den fjärde julen kunde jag och det är väl det som räknas.
Jag vet inte vad jag ska göra av de röda eller de vita vinbären, men det ger liksom en tillfredsställelse att sitta där med bunken i knät och plocka dem iallafall. Äpplena ska skivas ner till paj, om de är redo för det.
Idag drog jag på mig arbetshandskarna och tvingade den bångstyriga gräsklipparen att samarbeta, gräset var på tok för högt och jag var sjöblöt när jag var klar. Det värsta är ändå att kratta ihop det tunga blöta gräset och slänga det på komposten. Jag tänkte överraska min sambo med nyklippt gräsmatta och trimmade kanter, men jag fattade verkligen inte hur man drog igång apparaten så jag såg till att middagsbordet var dukat till hans hemkomst istället. Vuxenpoäng - wohoo!

Fattar ni att min sista semestervecka snart är slut? Och jag börjar känna ångesten komma krypande. Jag måste verkligen ta mig från serviceyrket!
Den är iallafall fullmatad veckan; imorgon ska jag (innan klockan elva) skjutsa Niklas till jobbet, slänga återvinning, handla, koka saft och koka sylt. Klockan elva ska vi vara på Berguven och kolla Tias hals, imorse var hon slö som sjutton så hönsmatten struntade i att ha is i magen längre. Hon har varit tjock i nosen länge och snörvlat så vi får väl se om de prackar på oss noskvalstermedusin eller om det är något annat.
Efter det ska vi på husesyn hos min arbetskamrat i hennes nya hus, wohoo! Och sen är det freestyletävling på kvällen.
Och ja, sen kommer ju alla andra fullproppade dagar :)

Kvällens träning med hundarna gick över förväntan! Tia krånglade på inkallande med ställande men med lite tjat och en boll ordnar det sig alltid. Oban är i världens spökålder (hoppas jag) för han gapar på både folk och fä, något som jag verkligen inte tål. Jag måste försöka stävja det redan nu med tanke på hur lätt de har för skall många ur den här kombinationen. Han fick iallafall sitta och träna passivitet under tiden Linnéa körde med Nikki och sedan testa på lite ingångar. Shit, vad vi ligger efter, inte kan jag ställa upp i en etta i februari heller :/
Han börjar iallafall få ordning på öronen, trots att man får byta tejp stup i kvarten.

Nu måste jag koncentrera mig på TV:n, det är grymt spännande på Lie to me :)

4 kommentarer:

Malin sa...

Tejp på öronen?! Är han skadad lilla O? Ser fram emot fredagen! Kramkram.

Ingela,Zeb, Indy sa...

Snart är du en fullfjädrad matmamma som saftar och syltar och konserverar och bakar pajer. Gott! För du tar väl med till träningen och bjuder? ;)

Maijsan sa...

Jo du är visst huslig... och du gör ett sjuhelvetes gott filmjöksbröd, önskar mig i födelsedagspresent ;P

Anonym sa...

Freestyletävling??? Den har ja missat... ;) kram // Jenny