Sidor

söndag 7 augusti 2011

Ett Foto I Timmen ...

Som vanligt så blev det inte det EFIT jag hade tänkt! Men det får duga :)
 

07:00-tiden
Är det konstigt att man inte kliver upp
förrän nio-tiotiden på dagarna när man
har det här sällskapet??


08:00-tiden
Niklas byter på Amos och kommer
tillbaka med en strålande glad kille
som håller oss vakna en stund till!


09:00-tiden
Nu har vi förflyttat oss till nedervåningen
och ätit frukost - både vuxna, barn
och hundar ...


10:00-tiden
Jag tar det här med att vara småbarns-
förälder på största allvar: morgonrock
till långt fram på dagen, osminkad och
somnar i blodproppsframkallande
ställningar :)


11:00-tiden
Lunch! Club Sandwich :)

Inga mer kort tagna den här dagen! Inte för att jag glömde utan för att det faktiskt inte kändes särskilt lockande att fota TV:n för varje timme - det var framför den vi tillbringade timmarna fram till 16:00 då sökträningen drog igång. Och då hade jag full sjå att försöka ta mig fram med vagnen, hänga med i de övrigas instruktioner, figga, söva Amos, dumpa över Amos på Malin, jaga mygg och sedan köra min egen hund :)
Men jag är supernöjd med kvällen, det var himmelriket att få komma ut i skogen och tjattra lite med de andra. Oban var het (och orastad *host*) som en nykokt potatis och gapade och tjurrusade - men det har jag överseende med med tanke på deras brist på riktig aktivering på sistone :) Väl hemma somnade han som en stock, så han tog ut sig ganska bra!

Sökträningen med gänget ...
Foto: Linnéa S (och bilden är skamlöst snodd från
hennes blogg:  
http://en-tiger.blogspot.com/ )

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår att du har svårt att slita dig från dina älsklingar! Vilka underbara kort! Jag önskar så att jag också var duktig med kameran. När mina barn blir vuxna och tittar på gamla kort kommer dom förfasas över hur suddiga och förvrängda dom ser ut ;)
Kram Challis

malin sa...

du får dumpa Amos på mig när du vill <3

Linnea sa...

Ha ha, jag får ju nästan tacka för att du snodde bilden, det gjorde ju att både Malin och Ingela hittade in till mig :)

Anonym sa...

Njut så länge du kan. Med den fart han växer kommer du inte att ha sådan ro allt för länge. Fortsätter han med den där farten kommer han likt Jon snart att se ner på sin Far och Morfar.
Ha det gott och NJUT!
Stolt Trippel Morfar!