Sidor

lördag 6 augusti 2011

Å regnet det bara öser neeeer ...

Idag hade vi tänkt spendera en del av dagen på Goldenklubbens inoffutställning i Kovland, men då Amos väckte mig för femtioelva (OK, tredje) gången den här natten så öste regnet ner utanför sovrumsfönstret och det gjorde det fortfarande då vi vaknade nästa gång också. Så tanken på att släpa runt på en stackars bebis i hällregn lockade inte, alltså packade vi ner oss i soffan och glodde på TV tills solen kämpade sig fram och vi skyndade oss ut på promenad. 
Jag antar att många grymtar lite över att solen lyser med sin frånvaro och jag vill ju helst inte att det ska regna hela dagarna, men det är sååå skönt med moln och svala brisar ;)


Hundarna och Amos höll mig sällskap
i köket då jag försökte göra chokladbollar ...


Men det är så svårt att koncentrera sig då
man har ett sådant charmtroll i närheten!


Oban gillar också att stå framför kameran - nära.


Far & son myser.

<3


Imorgon är det EFIT som jag tänkte försöka vara med på, det har ju inte gått så bra de senaste gångerna :) Vi har inget särskilt planerat så vi ska försöka våldgästa någon vi inte träffat på ett tag, mycket för att komma ut ur huset en stund.
På kvällen ska jag, Oban och Amos sammanstråla med några andra hundägare för lite "motionssök" i skogen. Och så ska ju Tia "levereras" till sin personliga tränare Linnéa :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte bara för dig och bebisen som det är välkommet med ett uppehåll i värmen, Naturen behöver verkligen en riktig rotblöta nu.
Vi gick också för ett litet svampsök Mora och jag, jag färdades efter en dikesbotten som va så torr att det knastrade under fötterna. Där stod dock bara ett gammalt spirorör att finna. Tänkte ta det med till skorstensrör på jakt kojan, men det innehöll ett stort getingbo så det blev snabbt släpp och återtransport till bilen.
Carina hade dock hittat några små kantareller.
Hon har i dag långdag 07.30-21.30 Jag tar vilodag.
Ha det gott och sköt om!

Linnea sa...

Ville bara säga att Tia har funnit sig nu, hon vankade lite till en början men nu ligger hon och Sam på vardagsrumsgolvet och tuggar på varsitt ben :)