Sidor

torsdag 9 augusti 2012

Det här inlägget...

...handlar bara om hundar så du kan hoppa över det, Bosse! Haha!

Jag tänkte visa domarkommentarerna och lite tankar kring tävlingen.
Pixie och jag kom på en åttonde plats och lyckades skrapa ihop till uppflyttningspoäng till klass 2! Hon var klart påverkad av den höga musiken och alla hundar och kändes helt ur gängorna på uppvärmningen, men trots det var hon med mig så pass mycket i början av programmet att det räckte till 23,15 poäng :) Hon är nog mer lik Tia än jag trott och till nästa tävling tror jag att hon ska få sitta och ladda i bilen ända fram till start. 


Domarkommentarer:

Bestämde sig för att käppen skulle apporteras!
En del missar och avbrutna tricks drar ner flytet, även du såg lite osäker ut på koreografin. Kjolen störde i slalom. Bra jobbat - precis över gränsen!

Låten passar er och ni gör en bra tolkning av musiken. Snyggt när hon går runt käppen. Bra samarbete och ni förmedlar en bra känsla!

(Domare var Agnes Mohlin och Janna Nordin)





Från planen rätt opp i stolen! :)


Tias och mitt framförande i klass 3 gick bättre än de föregående tävlingarna, dock räckte det inte till förstapris och CERT, men jag är jätteglad över känslan jag hade när vi klev av planen! Nu får vi se när eller ens om nästa tävling blir, över höst, vinter och vår kommer jag inte tävlingsträna utan fokusera på att få vardagen att gå ihop med jobb, dagis, unge och hundar :)
Tia och jag fick 22,80 poäng och dessa kommentarer:

Jag gillar skarp detta program!
Tyvärr idag en del hack och missförstånd, vilket gör att jag inte kan godkänna utförandet. Det är svårt att få ett sådant intensivt program att flyta 100% - men när det gör det är det så snyggt!

Fartfyllt program och ni imponerar som sätter det i den takten :)
Fina rörelser som utförs väl och både förare och hund jobbar på bra. 
Skulle önska fler accenter i musiken som du kan ta tillvara på för att höja betyget i tolkning. Lycka till i fortsättningen!

(Domare var Agnes Mohlin och Johanna Mamrelund)








2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill se lite filmklipp, jag! / moster M

Anonym sa...

Jamen, exakt, filmklipp vill vi ha!! Vad var det för musik? Flashdance med Tia? Vild gissning!
Skulle vilja varit där faktiskt!
Nästa gång kanske..
Ha en bra dag med Kelpie-fanatiker!
Kram från mammis