Sidor

onsdag 20 februari 2013

Valpar hela dagen!

Idag har vi roddat inför tävlingen på lördag och nu ser jag faktiskt fram emot den väldigt mycket, trots att jag beslutat att inte ställa upp med varken Oban eller Pixie i år. Det ska bli roligt att träffa lite "freestylefolk" och få lite inspiration!
Efter hårt arbete på klubben åkte vi hem till Uppfödar-Kicki och tog oss en titt på den senaste kullen, Oban syskonbarn, och dom var ju inte alls söta :)

Som grädde på moset fick jag låna Thereses tipptoppskidor och provåka en sväng runt Rännösjön med hundarna! Oban fattade galoppen på en sekund och drog som ett jehu, han som aldrig gått framför ett par skidor förut. Jag är helt lyrisk! Så lyrisk att jag letade fram mina gamla stenåldersskidor och packade in dem i bilen för att ta en tur med hundarna i Viksjö på fredagsmorgon om jag hinner innan jobbet! :D 
Jag undrar om Grims gamla nomesele passar på Oban, annars blir det till att investera i en! Tia får kuta i spårselen för hon var naturligtvis "rädd" för sele och lina och skidor och stavar och Jenny och andra hundar helt plötsligt. Men hon ska få jobba hon också och inte bara svassa omkring. Åh, så kär jag är i min öppna och orädda lilla lakritsvarg som hänger med på ALLT! 


Therese hade med sig sin nya
lilla stjärna; aussievalpen Milla!






En och annan människovalp
var det också med naturligtvis :)


Överexponerad Vincent!
(Vilket sjå jag har med kameran, hjääälp!)


"Ville du något eller?"


Pluttelutte!


Ja, det spelar nog ingen roll hur många valpar
jag hälsar på - jag blir inte direkt valpsjuk.
Jag är ju bekvämligheten personifierad och
tycker det är rätt besvärligt med valp :)
Tacka vet jag hundar i sin bästa ålder med
alla grunder lagda men ändå massor
av inlärning 
framför sig! ;)

Inga kommentarer: