Sidor

måndag 17 februari 2014

Att vara mammaledig betyder ju som sagt inte att man är göralös på dagarna direkt! Man gör ju precis samma hushållssysslor som man gör fast man jobbar naturligtvis, men man har också möjligheten att välja att gå ut när solen skiner, eller åka på badhuset, eller hälsa på någon eller om man vill - bara sitta och titta på sin bebis hela dagen :)


I fredags hälsade vi på Cilla
och hennes solstrålar!

Charmiga Tuva!

Åh, vad dom hade roliga leksaker såklart!


Vi myser också väldigt mycket. Niklas klagar på att jag lägger beslag på "miniman" Henning, men jag kan ju inte hjälpa att han är så fantastiskt underbar så jag har svårt att låta honom vara :) Och när jag väl låter någon annan vara uppslukad av honom ett tag så passar jag på att pussa på den andra ungen. Ja - Niklas är rätt svältfödd på pussar just nu, från mig iallafall ;)








Lite trixigt är det ju än det här med att ta sig ut med hundarna på dagarna Amos inte är på dagis. Det bästa är nästan att åka någonstans så man bara kan släppa alla fritt och själv sitta på en stubbe och sörpla sol, men sådana platser växer inte på träd om man inte vill åka milsvis. Och än är jag inte heller så haj på det här med planeringen... då måste man iväg så pass tidigt att man hinner både åka och vara ute innan det är dags för lunch, eller så tar man det efter lunchen och så blir man sen och så är dagsljuset borta... Snart så - kommer jag in i det :) Sen blir jag också skitstressad av påklädning/in i bilen med alla fyra (fem med mig)/komma ihåg allt-proceduren, puh!
Idag har pappsen bilen så vi fick roa oss på gården och det går bra det också. Speciellt skönt är det när Amos plötsligt på två nanosekunder blir supertrött, hostig och kall - då klär man av sig och barn i en hög i hallen och bäddar ner sig under filtarna i soffan! 










Ikväll har jag och hundarna en timmes träningsdejt med Malin och Tuva i hallen på Birsta Hundcenter - välbehövligt för oss alla tre!

Inga kommentarer: