Sidor

fredag 19 december 2014

Fredagsmys!




Kändes helt fantastiskt att detta var vyn genom köksfönstret imorse! 
Hoppas nu att det kommer några decimeter till, sen kan det gott räcka. Det känns inte heller lika kallt och rått nu när snön äntligen kommit, varken inomhus eller utomhus. På tal om rått har vi nu tagit den fjärde musen, i garderoben i vårt sovrum. Mysigt...

Niklas har jobbat idag så efter Hennings förmiddagslur åkte vi tvåbenta som fyrbenta till farmor för gomiddag och fredagsmys! 





Oban är halt och ordinerad koppelpromenader
i en månad... Tråkigt.

Idag har Henning varit go och glad och bara
skrikit från jag satt han i bilen tills de kom innanför
dörren hos farmor. Ca 1,5 mil bara ...


Spännande med farmors prylar!

Ljus och värme hos farmor!

Imorgon lördag, vad gör man då? Jo, jag ska försöka göra något panikartat åt mitt hopplösa barr som slickar sig runt skallen - och så ska vi åka till budoklubben och se på lite aikidograderingar och kräla på illaluktande mattor :) Dessutom ska vi väl ner på ICA och trängas med alla andra som ska helg -och julshoppa, pjuh. På söndag kommer nämligen två av systrarna och mina föräldrar för en dag fylld med bak och gott varailag - min favoritsysselsättning!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja hall vä däg fullt å fast ä bli sûm bätter då snön ha komme. Carina jobbar med mat och städning inför julafton, jag tillbringar hela dagen nere i källaren. Har gjort i ordning din gran klar för fot och likaledes vår. Mormor skrämde oss i morse genom att ramla baklänges av vingel då hon gått framstupa och dammsugit under sängarna och bord. Allt gick dock bra , men Carina stannade med henne ett tag och hjälpte henne. Jag for hem och fortsatte mitt förvärv. Har plockat fram grejor för morgondagen.
Haä gûtt å sköt om!
Offan!