Sidor

fredag 26 december 2014

Julen 2014!



 Själva julafton tillbringades hos mina föräldrar tillsammans med mina morföräldrar, det var lugnt och skönt och såklart jättemysigt! Niklas åkte hem under kvällen då han jobbar båda de här högtidsveckorna men jag och barnen stannade kvar och kom inte hem förrän ikväll. Vi har till och med hunnit med en sagolikt god kalkonmiddag av svärmor tillsammans med en del av Niklas sida släkten. Pojkarna har fått så fina julklappar! Amos är helt lyrisk över att ha fått TVÅ radiostyrda bilar och Henning var väl egentligen mer glad över presentpapper och alla människor som ställde upp och bar han varefter han pekade :)
Nu väntar en lugn helg med att leka med alla nya prylar och förhoppningsvis frisk luft i mängder, om det bara inte blir så kallt... Det har inte gått att vara ute så speciellt mycket nu de här dagarna då temperaturen legat under -15 och lägre i Viksjö. 


Amos läser på klapparna!

Lite av en "sistaminutenklapp" till Amos
som blev mer uppskattad än förväntat! :)

Det var tydligen inte helt lätt att
manövrera bilen!


Morfar och Henning busar!

 Idag på dagen hade vi en liten kusinträff och utbyte av julklappar! Barnen lekte tillsammans de första timmarna och det var blandat med skratt och gråt - precis som det ska vara. Amos vill ju gärna hänga med Junie men hon och Karin börjar ju bli så stor nu att de vill vara lite avskiljda från de yngre, så jag föreslog till Amos att han kunde ju leka med Idalisa. Och då sken han upp, "ja, det kan jag ju! Det glömde jag!" Gullunge!

Ett kort som beskriver sammankomsten idag
ganska bra! Lite kaosigt och helt underbart!!


Ingen rädsla för tomten alls!
(Som "lät ganska lik min morfar" /Amos) :)

Gullnäsan Idalisa!


Typisk Henning-min!




Medan en älskad syster tog ystra Jura på promenad hjälpte den andra lika fantastiska systern mig att stuva in packning, klappar och barn i bilen för att skjutsa oss mot Niklas då vi skulle på middag. Stressigt och svettigt men jag kan gå och lägga mig ikväll med en varm känsla i hjärtat! Jag har verkligen världens bästa familj!

Inga kommentarer: