Sidor

måndag 1 augusti 2016

Hundträning!

Efter Juras första start i lydnadsklass 1 i våras så hade jag planerat i två tävlingar till i samma klass för att få lite rutin kring tävling och förhoppningsvis knipa ett diplom. Nu råkade ena tävlingen infalla under Niklas aikidoläger och farmor blev sjuk så jag avstod, kände att det skulle bli mig övermäktigt att hålla ihop både mig själv och hunden om barnen yrde kring tävlingsområdet :) 
Två dagar innan nästa tävling började hon löpa och fick därmed inte starta på tävling! Där fick jag iallafall tillbaka pengarna och kunde anmäla till ny tävling, men denna gång klass två - då tävlingssäsongen lider mot sitt slut och jag har förhoppning om att vi kanske kan lyckas få ett uppflytt till lydnadsklass elit innan årets slut. Nästa år kommer med största sannolikhet alla klasser omarbetas och en del av de nuvarande momenten kommer se annorlunda ut samt att det tillkommer några. 

Jag har också anmält Oban till en start i lydnadsklass tre i oktober så nu måste vi verkligen ligga i hårdträning, det är många moment i den klassen som strular för honom och vissa har jag inte ens orkat funderat på hur jag ska lära in :D
Jag tycker att mina hundar har en bra grund att stå på så att lyckas med detta torde inte vara en omöjlighet, bara jag tränar regelbundet och tillsammans med andra. 

Igår träffades vi ett gäng på Sundsvalls BK, en bra genomgång för oss alla även om Juras pass blev väldigt ofokuserat då det var en människa där som funderar på cattledog till nästa år och ville känna på henne lite. Det är alltid roligt med människor som kommer fram och vill veta mer om rasen och ännu roligare är det om de är pålästa! Jag tycker att Jura är en bra representant för rasen men själv är jag inte så kunnig som jag ändå är på kelpie. 


Alfons apporterar!
Alfons är en kooiker,
precis som Skoja :*



Landningsbana på ryggen? :)



Anki och Ellix (Obans brorsson)

Duktiga mattar och hundar ikväll!

Inga kommentarer: