Sidor

söndag 7 augusti 2016

Slut på semestern!

Imorgon börjar "allvaret" igen, med stressiga mornar och övertrötta eftermiddagar. Jag älskar hösten och ser fram emot den, men gruvar mig otroligt för den efterföljande vintern med översnöad bil och all packning man måste dra mellan hemmet och dagis. Och att köra bil i slasket, huvva!

Hösten bör också komma med besked om vi får om kvar i huset eller inte. Jag börjar känna mer och mer sorg över att det kanske ska jämnas med marken då jag under den här sommaren har börjat uppskatta det på ett annat sätt. Nu ser jag inte längre bara allt slit och jobb det är utan inser att jag faktiskt kommer ha mer tid för trädgårdspåtning och husdjursskötsel ju äldre och mer självgående barnen blir. Att flytta in i ett nytt hus och måsta lära sig alla nya skötselrutiner kring det skrämmer mig.
Jaja, det är ingen idé att grubbla innan vi har ett beslut iallafall.


I veckan var vi i Viksjö och gick
ner en sväng till badstranden som
nog är den trevligaste inom kommunen!



Nöjesfältet Neavita!


Offan är så rolig!






Cooling!







Oban och Rock fick svalka sig i ån.

























Idag söndag är det väl att fokusera på att samla ihop de kläder barnen behöver för sina timmar på dagis och liksom förbereda sig mentalt för första arbetsveckan. Jag ser iallafall väldigt mycket fram emot att kliva innanför dörren på jobbet imorgon!!

Inga kommentarer: