Sidor

tisdag 10 september 2013

Gråmulen tisdag är bra ibland...

Jag och Amos tog med oss Oban & Tuva för en liten förmiddagspromenad idag innan vi tog itu med alla bestyr. Jag sörjer att inte den här grusvägen ser ut såhär hela vägen (den är väl ca 6-7 km lång fram och tillbaka, eventuellt lite längre), för bara en liten bit från det ni ser har de lagt sylvassa ganska stora stenar så det går varken att springa, cykla eller dra vagn :( Man kan gå utan problem, men är man bara två år med korta ben är det ganska jobbigt och man snubblar lätt. På vintern är den jättebra, då plogar de den bred så de kan träna med travhästarna där, så då kan man både dra vagn och pulka. Dock får man vara på helspänn om man ska tordas låta ungen gå lös där för de där ekipagen kommer i jääävligt hög fart!










Bredvid mig och bakom mig :)


Päron är gott och väääldigt saftigt...

Nästa helg är det Grand Opening för SHFK, Svenska Hundfreestyleklubben - och jag kommer tillbringa de sista timmarna innan läggdags varje kväll för att försöka fixa en del priser till tävlingarna vi ska hålla i samband med den. Jag ser fram emot tillställningen ganska mycket men ännu mer ser jag fram emot att vi ska stanna för i Örsundsbro och kolla närmare på ACD-valpen som väntar på oss där :D

1 kommentar:

Anonym sa...

No tro jäg att du kûm te å fo nog tå mulenheta nu na tag ändå.
Pass på och ta bilder nu då färgernas årstid nu är inne. Alltid lika roligt att följa den leende Amos utveckling och eskapader.
Ha dä gûtt och sköt om!