Sidor

onsdag 25 september 2013

SHFK bildande och Kennel Working Mates C-kull...

Det var tänkt att vi skulle åka tidigt i lördagsmorgon men Amos väckte oss på natten med att hosta och kräkas! Som tur gick det till sig och han har hållit sig så pigg och glad som bara tvååringar med förkylning kan göra sen dess :)
Vi huserade hos farfar Bosse och bonusfarmor Eva och blev bortskämda som vanligt. Hela söndagen tillbringade jag i Väsbyhallarna som funkis för freestyletävlingarna vi höll i samband med Svenska Freestyleklubbens bildande. Det var otroligt roligt att träffa allt folk och bli inspirerad igen! 

Kooikerhondje i Freestyle klass II :)

SM i 6+ gick av stapeln denna dag också!


"Ester med gäster" hette Linda Laikres lag i 6+


Höjdpunkten på helgen (eller ja, måndagen) var ändå att svänga in hos Renata och klämma på Stormas valpar. Alla var de pigga och framåt men såklart så var det några som märkte ut sig. Ändå är det inget lätt val att välja valp, särskilt inte när det är tänkt att den ska vara en framtida elithund och faktiskt ta en annan flockmedlems plats...
Jag har ju en vecka till att fundera lite och kommer bolla lite med uppfödaren...









Amos var mest förtjust i appellplanen ...

Mamma Storma och favoriten ...

Favorit!
En framåt, kampglad och härlig tjej
som kom fram till mig flera gånger :)
Dessvärre är hon döv på ena örat, och
även om det inte märktes på henne idag
och förmodligen inte kommer göra det
i framtiden heller så kan man diskutera
detta fram och tillbaka hundra gånger ...


Nu måste jag slänga mig iväg på Matfors Brukshundklubbs öppenträning! Tjohooo!

Inga kommentarer: