Sidor

söndag 23 mars 2014

Lugnet infinner sig...

Båda barnen sover, mannen är på aikidoträning, en hund har däckat i soffan och en i garderoben - endast mattemamman är vaken! :) 
Även denna helg har varit lugn. Amos fick 39 graders feber på torsdagsnatten och var inte pigg igen förrän på lördagsmorgon, men då var han å andra sidan jättepigg! Niklas och Amos har lekt mycket, jag har ammat och grejat och faktiskt fått sovmorgon, Niklas har tjatat på mig om att äta men jag tycker kaffe och choklad räcker långt, han har tränat och jag har fått rå om hundarna litegrann. 
På torsdag åker vi ju till Västerås och min kärmors sextioårsdag! Galet - hon, precis som min mamma, känns inte en dag över fyrtio! Det ska bli himla mysigt att bara umgås med Niklas del av familjen och barnen men som vanligt så gruvar jag mig för resan ner och upp. Huvva. Jag har posttraumatisk stress av alla dessa bilfärder under Amos bebistid då han fick magsjuka, hälften av dem medan Niklas befann sig under utbildning i Göteborg. Och nä, det var inte åksjuka, om det inte är så att den kan hålla i sig i dagar efteråt. 


"Sitter upp" och är med :)


Det ser kallt ut, men solen sken och
värmde behagligt!


Henning var dock inte imponerad av utevistelsen ...


Trixträning på den
framtinade altanen!




Så skööönt trött ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Läste just på Kristins blogg om hennes helg i Hassela. De var dem väl värt. Vi, Ca och jag vad det vill säga med små barn och att få tiden att gå ihop. Ändå hade vi förstånd att inte blanda in en massa hundliv mitt i alltihopa men väl en hel del annat att jobba med. Det är så vid den där tiden att man tror tiden, orken räcker till alt.
Mitt tips , varva ner och försök hitta lugnet och njut av det du ser. Inte ens detta är allom givet.
Ha det gott och sköt om!
Offan!