Sidor

lördag 24 april 2010

Lördagsmys!

Aussie Action's Black Nikita poserar...

Dagen började med en lyxig sovmorgon innan Linnéa hämtade upp mig och Tia med Forrrden och vi skyndade till Matfors BHK för att sätta ihop ett uppvisningsprogram som skulle klämmas in mellan klass 2 och 1. Och ja, ni läste rätt, vi satt ihop det på plats eftersom vi har dålig framförhållning och Linnéa har bytt hund en eller två gånger så momenten måste passa respektive hund. Det blev iallafall hysat lyckat och vi ska faktiskt göra om det, men då med ett prickfritt och showigt framträdande. Lite tävlingssugen blev man ju faktiskt också där man satt och följde de duktiga ekipagen på plan, så man kanske ska leta upp ett datum så man får ändan ur? Just nu ligger fokus så mycket på flytt, hus och valpusling men man kan ju anmäla sig till typ... augusti? :)




Som alltid när man befinner sig i närheten av Rännövägen måste man ju "svänga förbi" (läs: hänga där i timtal) på vägen hem och kela med smågrynen. Det är inte klokt vad de växer! Nu kutar de omkring för fullt och kampar med kläder, händer och köksmattor. Det kommer bli en dyr affär det här om Silverryggen ska fortsätta med det där humöret och göra Kickis heminredning till småflis...
Emilia bjöd på show så det stod härliga till iallafall! Sötonge!


Aussie Action's Red Oliv?




Emilia håller koll!


Tant Linnéa tycker vi om!


Linnéa och Oban snackar allvar...

När vi äntligen kom hem var jag helt slut efter nervositet, fika och planering inför framtida freestylekurser på MBHK. Men nöjd! Niklas låg på soffan med huvudvärk så jag slet ut allt ur kylskåpet och svängde ihop en fabulös middag! Okej, jag hade noggrant handlar råvaror dagen innan för annars blir det oftast ingen middagslagning överhuvudtaget. Men GOTT blev det! Och med varsitt till glas rött ska vi parkera ändorna i soffan mellan tvättmaskinerna, det gäller att vara effektiv serni!
Jag har även uppfunnit en ny sås. Kan hända att den redan finns och heter något annat än "äppeltzatziki", men den kommer användas flitigt vid grillningarna i sommar iallafall! Jag tröttnade så på vanlig tzatziki eftersom vi har den on tha menu på jobbet så jag bytte ut gurkan mot äpple och vitlöken mot honung. MMM!



Imorgon väntar allmänlydnadsutbildning hela dagen och kvällen är ännu oplanerad så jag antar att jag står här bland flyttkartongerna då igen. Men vad gör det?! Det är det absolut bästa just nu! :D
Fattar ni att i juni står jag i kvällssolen på vår alldeles egen gräsmatta! *skriiiiiiiiik*

1 kommentar:

Fampam sa...

*muttrar*...jo jo, egen gräsmatta..bla bla bla..men ingen här får ju veta hur den ser ut eller var den är belägen o hur stort huset är som den omger...