Sidor

torsdag 15 april 2010



Trots att jag tog mig en välbehövlig liten sovmorgon imorse så har jag hunnit riva runt i lägenheten så den såg OK ut när värderaren kom, bortsett från en hög med färdigpackade kartonger som hotar att ramla över en i vardagsrummet. Hon fick omkring med glasögonen på nästippen och mumlade långa "mmmm" och raspade ner i sitt anteckningsblock. Det ska bli spännande att höra vad de tror den kan vara värd.
Nu har jag tagit tag i en hylla med te i köket som ska ner innan jag följer med Linnéa ut till valparna med kameran i högsta hugg! Tia är visst lite illamående och vi har varit ut två svängar och spytt galla. Men precis i skrivande stund knastrar det från matskålen så det är väl på bättringsvägen...

På lördag är det klassåterträff och jag inser att jag har för mycket utväxt och för buskiga ögonbryn för att jag ska se fram emot det. Dessutom trängs det nästan bara bylsiga, tråkiga vinterkläder i garberoben och inget fräscht och vårigt som man kan strutta runt i bland alla (!?) dessa gamla ex. Haha!
Det ska iallafall bli hysteriskt roligt att träffa alla gamla vänner och snacka minnen från den tiden livet var glamouröst och oskyldigt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

De va ett tag sen nu. Då man si a'Tia därpå bilden så börje man ju på å fudärä på va I ha gjort unner uppehållä. Hennen tine de sakta men säkert. Hönsa ha för förste gånga fott gå ut på sin egen haga idag. Å i stort alla vårfågler ha anlänt.
Sköt om I å vi få full hörestå na mer.
Mora ä på jobbe men helsä ändå för ja ha läst för'a.
Dubbelmorfarn!

Kristin sa...

Vilka underbara bilder på gohunden! Jag tror matte har något att lära av sin fina vovve - 100% arbete/lek är bra, men 100% vila är lika viktigt. Var sak har sin tid, vet du! Kram från storasyster & co.

Ingela, Zeb, Indy sa...

Gu vad kul med klassåterträff!