Sidor

måndag 31 maj 2010

Nu är vi HEMMA!

Ogräs säger vissa, soligt säger jag.
Det finns många av dem här iallafall...


Wilma & Tilde!
Familjen Backlund/Nilsson var här på fika idag
med sina finaste töser. Jag ser fram emot en
sommar med deras skratt från trädgården
och Malins ända som sticker upp från rabatterna ;)


Även familjen Födefitt - förlåt, Söderkvist/Genberg
var här på blåbärspaj och Jimmy klippte gräset och
klev i hundskit. Höhö!


Ja, huset är belamrat med grejor. Bådas kläder ligger utspridda över hela övervåningen, vi har ingen soffa än, köksgolvet är täckt av ett lager grus, altanen har en kökssoffa och tre små bord i olika storlekar som möblemang, inte vackert men vad spelar det för roll när man har nyklippt gräs i näsan och solen i ansiktet? Tomtens inhägnad är än så länge bara stolpar men nätet ska på plats imorgon är det tänkt. Vi har hälsat på grannar och deras hundar (bor hundar överallt!), vi har haft husesyn med halva bekantskapskretsen och vi har sovit med öppet fönster utan att bli störda av fulla brölande studenter!
Kan inte beskriva med ord vilka känslor av lycka, tacksamhet och förälskelse jag känner! Vi är äntligen HEMMA!

Vår inredning kommer inte ens vara hälften så smakfull som de förra ägarnas, men jag hoppas att det ändå kommer att vara samma atmosfär som när vi kom hit på visning första gången. Hittills har vi haft besök av flera av våra käraste både ur familj och vänskapskrets och trots att vi har haft snålt med fika så verkar de vilja komma tillbaka! ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag känner igen det där; det där med att ha kommit HEM! Minns att jag tänkte, medans korna "brölade" på lägdan bredvid huset (ja, du har ju hundarna runt knutarna i grannskapet) "får man verkligen bo så här, vilken dröm!" Ändå var jag ju uppvuxen med både kor och omgivningen, men det var som om man vaknade faktiskt! OCH ändå, jag trivdes ju jättebra i huset i Bergeforsen..
Grattis gumman (och mågen såklart)
Kram från mammis (och pappi)

Lill siss sa...

Också har du ju fått en liiiten inflyttningspresent, trädgårdshanskarna! Så bara att börja gräva sissy! ;) Ni har fått så fint och bättre kommer det bli när du väl kommit igång! Grattis syrsan! POK födefittarna å jag! ;)

Jenny sa...

Gismo gillade inte heller att vara instängd/ åka bil men nu är det inga problem. Ett par dagar till så ger det sig nog :)
Tråkigt att ja inte hann komma igår, men om du har tid kommer jag gärna nästa vecka, o tryter det på fikabröd så kan ja ta med en skorppåse xP
GRATTIS till nya huset o Oban! kram Jenny!!

Anonym sa...

Välkomna hem!!! *kram* /Challis