Sidor

tisdag 11 september 2012

Ute trots regnet...

Det är inte lätt att vara kvinna nej. Inte lätt att vara barn och husdjur till en kvinna med svåra PMS-besvär heller kan jag gissa :) Men med frisk luft i lungorna och saker att göra så blir allting bättre. Amos påtade på i flera timmar igår utomhus medan jag städade undervåningen och rev och slet i grejor. Det regnade lite lätt två gånger men det bekom inte pojken alls som utforskade hela gräsmattan, grusgången och staketet. Det tar himla lång tid att städa och springa ut och in för att kolla familjen, men Amos ropade tillbaka och vinkade varje gång och talade noga om vad han gjorde för bus. Idag ska jag plocka ner de fina regnkläderna vi ärvt efter Wilma och så ska vi åka till Brukshundklubben med Hanna och hennes lilla tös. 











Precis när vi kom ut på gården igår hörde jag ett förskräckligt oväsen! Jag trodde först det var en skock gäss men det lät som tranor. Närmare femtio stycken högt, högt där uppe! Jag var tvungen att ringa mamma idag och kolla att det verkligen stämde, trodde de flög två och två - men de samlas tydligen när de ska söderut. 


Efter utestunden var Amos så trött
att han åt sin älskade fruktsallad gnällandes :)

2 kommentarer:

lillsiss sa...

Behöver pojken nå skor?
Jag har skor till förbannelse, bara att komma och hämta!
Han kommer säkert inte gilla det först, men dom vänjer sig ;) Har stövlar med tror jag!
Kraaaaamar!!!

Anonym sa...

Det är inte lätt att vara Morfar heller kan jag lova. Carina pratade med Junie som undrade om Offan kunde bära henne nu? Kan man få sitta i hans knä då? Vi träffades på stan och vi hade skitkul med många kvittrande glada barnskratt så även morfar gatt dra på smil banden. Barnbarn ÄR livets efterrätt!
Sköt om, och kram på er också!
Offan!