Sidor

tisdag 23 juli 2013

Familjen VS ny spis 1-0 (tror jag) ...

Naturligtvis köpte vi fel spis på söndagseftermiddag klockan 16:30 när affären stänger 17:00. Bara för  att man skulle göra någonting själv för en gångs skull, bara för att man trodde att man kollat upp så det var rätt typ och bara för att man för en gångs skull kunde frakta den själv från ena stället till det andra.
Igårkväll kom pappa förbi och hjälpte oss modifiera den så den nu fungerar, men jag är livrädd att det när som helst under tiden man använder den ska gå en propp och det har blivit kortslutning. SUCK! Den verkade klara sig igenom de fyra minuterna det tog att koka hjortronsylt iallafall, men hur blir det när man ska använda tre plattor och ugnen? 






Idag är det min andra semesterdag. Det är ju inte direkt badväder ute idag heller men det duger alldeles utmärkt till att vara ute ändå, bara man är välklädd :) 
Efter lunch får vi åka ner och inhandla en ny hundbur, såhär i sommartider är tygburen alldeles för varm och för liten och gallerburen jag har är alldeles för stor. Bilburen som vi hade i gamla volvon är äntligen ute på annons och jag har blivit nerringd! Jag skulle begärt det dubbla ;) 

Rymlig!

Nu är det mycket matlagning här hemma
och allt är mycket varmt! :D


Nu ska vi se om jag vågar steka lite blodpudding ...

Inga kommentarer: