Sidor

lördag 20 juli 2013

Lata lördag!

Lilleman överraskade oss med sovmorgon till klockan 08:00 imorse - hujedamej! Eftersom vädret var så tråkigt första delen av dagen gick tiden åt att tvätta och handla och busa. Jag och Amos har pysslat en del idag; målat och kladdat med kritor och försökt att få ihop något som skulle likna en födelsedagsprissent. Bara det att tallriken måste härdas i ugn och lagom till att jag skulle börja laga middag small det till i spisen och bara en platta fungerade :D 
Jag ska erkänna att det är ett par veckor sedan ena delen av det förbaskade åbäket gick sönder, men vi har varit lata och inte haft oss iväg för att köpa en ny spis. Det har dessutom fungerat ganska bra med ugn och två plattor. Men nu har den äntligen gett upp så imorgon ska vi försöka baxa in en ny, glänsande och supereffektiv spis och jag känner mig lite som ett barn på julafton ;) En ny spis till mig som Niklas så fint uttryckte det...




Inte kunde jag greja något mer
med krymplasten heller då
spisen gick sönder!
*surar*





Idag gjorde vi egna kycklingnuggets till middag
(ja, det blev trixigt med bara en platta men med
lite planering så ;) ) och det blev riktigt gott!
Nu ska jag prova att byta ut hälften av ströbrödet
mot mandelmjöl, för det blir helt klart en
återkommande favorit!


Kvällens skörd från landet!
Jag plockad även bort två äckliga
mördarsniglar, de tar sig in trots att
jag dragit nätet snävt efter backen
och barrikaderat med stenar. GRR!

På måndag startar min semester officiellt och sedan blir det fyra veckor av resande, barnvaktande, hundaktiviteter och annat skoj. Men en sak som jag känner mig helt vansinnigt lycklig över är att min väninna tar sig tid och orken att resa från söder hit till norr med sin dotter för att tillbringa några dagar med oss. JJJJJJJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄIIIIIIIIIJJJJJJJJJJ!! Vi har inte träffats på evigheter och har så mycket att gå igenom :)

2 kommentarer:

Niklas med fingertoppskänslan sa...

Jag menade bara... jag... öh... jag tänkte... det jag ville säga var att du får välja vilken spis VI ska ha, du vet så att det passar in i hemmet liksom! Så var det nog jag menade...

Anonym sa...

Va fint han håller pennan, pojken, så ovanligt att se idag, då dom flesta håller pennan SÅ knepigt...
Kram från mommen