Sidor

söndag 28 juli 2013

Lördag hela veckan!

Semesterdagarna går naturligtvis i rasande fart!
Aktiviteter är det inte ont om; man kan gå på promenad, bada och sola eller kanske något vettigt som att sätta om alla blommor. En och en halv dag har jag legat på stranden och kollat på ungarna medan de lekte i timtal, det var härligt men svettigt och nu har jag fyllt den kvoten :)

Idag tog vi sovmorgon och lyxfrukost innan vi utsatte Oban för lite motionering på Timrå Djur & Natur där han fick sig ett rejält simpass. Vi passade även på att svänga förbi i Birsta och utföra några ärenden som legat och flåsat mig i nacken länge nu, skönt!




Jag köpte även magneter mot fästingar som man
sätter runt halsbandet...


Återstår att se om de fungerar. Hittills i
år har vi plockat tre stycken på Oban...


Eftersom mannen i huset skulle ut på galej nu på kvällningen så åkte jag och Amos ut till Viksjö och blev ompysslade som vanligt. Vi blir kvar här n stund imorgon också i hopp om att hinna träffa pappas gamla "utbytesstudentbror" Larry Ross, dock vet vi inte riktigt när han behagar anlända :) Sist jag träffade honom såg jag ut som en badboll med två ben. Nu struttar badbollen omkring alldeles själv.

Mmm! Grillad banan med vit
choklad och glass, smarr!

Kör med gammelmormor ...

Inhandlat spenkopp - klart godkänd!

Hemodlade små morötter - som godis fast bättre!





I mammas trädgård...

... finns det färgprakt ...

... och ätbart!


Första magbilden! 
Lillebror eller lillasyster men vi gissar på det förstnämnda tros anlända i januari eller februari, förmodligen det senare. Universum hade bestämt att det var dags och vi blev lika förvånade som alla andra :) Nu räknar vi att vi är i vecka 15 cirkus och det betyder enligt alla bilder på nätet att fostret är pluttelitet och man inte alls borde ha en sådan kula som min nedan :D Det bådar ju gott - kommer se ut som en flodhäst innan detta är över. Hjälp!
Allt som gick mig förbi förra gången slog till vid denna; kraftigt illamående, förlamande trötthet, sammandragningar, sura uppstötningar, blödningar and so on. De säger att graviditeter är olika men dessa två har hittills varit TOTALT olika! Hoppas bara bebisarna är lika; livskraftiga, friska och alldeles, alldeles underbara!

Just i den här bilden så trängs det en fantastiskt
god middag och sagolik efterrätt också. Faktiskt.

Inga kommentarer: