Sidor

fredag 26 mars 2010

Ännu mera bäbisar!


Ikväll hade jag äran att få närvara vid Ilandras valpning. Tre hannar (två svarta och en röd) och tre tikar ( två röda och en svart) blev det när det var klart. Jätteintressant och otroligt stort att se nya individer komma till världen! Ilandra kämpade och födde väl sista valpen halvt sovandes, stackarn.
Nu är det bara att vänta och se vad det blir av de små ligisterna! :)
Förutom all lärdom (Kicki är ett vandrande uppslagsverk) blev jag även bjuden på god mat och påskgodis i stora lass. Vid niotiden gjorde sig huvudet påmint men jag lyckades hindra det med piller så nu mår jag prima, något annat skulle inte gå med tanke på att det är min jobbhelg dessutom lönehelg och så ska det snöa. Jippi.

Men man får se allt som en utmaning så därför ska jag svida om och gömma mig under täcket :)

Kom precis på att jag beställde grejor från internet förra veckan och de har inte kommit ännu. Well, den här gången har jag pengarna kvar iallafall.
(Galghumorn är det som håller en uppe vare' va...)

5 kommentarer:

Kristin sa...

Ja, visst är det fantastiskt!
Hur många valpar lyckades du smussla med dig hem då? De kontrollräknade väl dem när du åkt... ;)

Maija sa...

Jag saknar dig nå alldelens fantastiskt mycket! :/ Skulle behöva en vän, right this moment!

Anonym sa...

Kan du int försök å bli bekant mä nan sûm ha na slag tå jakthun å.
Dä ä faktiskt på dä vise att alle valpa ä söt, jussom smo bebisarna.
Vi, Mora å Jäg ha just fot lite tå bebis behovet tillfredsställt då a'Junie vûre här i tvo däga. Ändå sakne mana då hon for å ut göning döra.
Ja kan int nog varna däg för vägan å blötis förä, kör värnomt å ä rädd om I. Dûm verka ju jussom dålen å köre neåt Sundsvals hålle där. Dä ä ju nan olycke titt sûm tätt, höre ja på radion, å las ti tininga.
Sköt om I å ä rädd om varann.
Dubbel Morfarn!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Vad fantastiskt att få vara med om en valpning!

Krutrut-Lisa sa...

Vicken blir det? Brun? Röd (JA RÖD!)? eller kanske en svart?

KRAM LISAN