Sidor

tisdag 2 mars 2010

We Are The World

Fick precis reda på att det gjorts en remake på Lionel Richie's och Michael Jackson's kanonidé med låten
We Are The World
där ett åttiotal artister medverkar för Haitis offer,
denna i lite modernare tappning men minst lika bra och medryckande.
Jag får gåshud, klump i halsen, lyckokänsla
och blöta kinder när jag kollar på musikvideon.
I den nya tappningen är några av dagens största talanger med som Celine Dion,
Wycleaf Jean, Pink, Josh Groban, Toni Braxton bla!
Ändå är "orginalet" bäst och har stjärnor som Tina Turner,
Harry Belafonte, Billy Joel, Diana Ross, Stevie Wonder... jag
kan fortsätta och rabbla i evighet för den ena har
vackrare röst än den andra! Jag ryser till och med när Bob Dylan
sjunger och det brukar annars vara av obehag...
Sen kan jag kan aldrig se mig mätt på
Bruce Springsteen's O-face, haha!
Tänk att någon faktiskt kläckt
idén att låta jordens mest begåvade röster
framföra en av världhistoriens bästa låtar!
Klicka på länken och NJUT!

1985

2010


1 kommentar:

Anonym sa...

Dä ä int nan konst å fo ståpäls når man hör deranne. Å ja hûll vä dä på att originalet ä 1000 x 1000 ggr. bättre. Både musikaliskt å framför allt filmmässigt.
Stolt Morfarn!