Sidor

torsdag 25 mars 2010

Halv åtta hos mig!

Cilla och charmtrollet Sigge
på Drakborgen i onsdags...



Mamma sms:ade att hon tyckte
Junie blivit smalare efter den
jobbiga förkylningen, men jag vet
inte jag...? :)



Junie och Matilda på Drakborgen i onsdags...


Halv åtta hos oss hemma på Åkersviksgatan sitter vi i soffan och jäser. Vi har precis varit och ätit på "kvarterskrogen" O'Learys, både varmrätt och efterrätt :)
Tia knaprar på sitt ben i godan ro faktiskt fast hon inte fått öst på något speciellt idag. Vi hade möte på Matfors BHK idag om den nya ungdoms/freestylekommittén och min framtida instruktörsutbildning. Jag hoppas kunna gå den i höst så jag kan gå samtidigt som Hanna och Lovikka och vi kan dra nytta av varandra under helgen! :) Sen skulle det vara jäkligt trevligt också.
Från tio till halv tre hängde vi på klubben och hann träna lite hund iallafall, men tyvärr när det är så j*kla kallt så blir det allra mest surr och hundarna tränas inte så mycket som man kanske hade planerat när man åkte ut...

Efter det
åkte vi på husvisning i Maland, en klar hit för dagen! Vi åkte dit med inställningen "man kan alltid kolla" och åkte därifrån med "där vill vi bo". Allt är nästintill tipptopp och vi fick en överväldigande hemma-känsla. Dessutom finns det ett mysigt litet härberge för hönsen! Och hundar och ungar kan jaga varandra över gården... *drömmer mig vidare*
Nu hoppas vi på att ingen annan vill ha det lika mycket som oss bara. Eller köper det framför näsan på oss.

Ilandra har fortfarande inte valpat och vi väntar med spänning på de små grynen som trängs där inne! Hon går tydligen lite upp och ner i temp men är tjock som en boll. Vi har beställt minst en svart tik och en svart hanne av utmärkt typ! Sen får vi se hur man fortsätter därifrån, för Kicki visade bilder på en valp efter Dewi idag och det spelar ingen roll hur bra kelpie är; cattledog har en sån jäääkla utstrålning!!

Nej, nu börjat Tia vandra runt vardagsrumsbordet så det är väl läge att plocka fram några köttbullar och påbörja något nytt. Jag blir vansinnig på att vi inte kommer nå längre med att stå med bakbenen mot en vägg, hon bara trampar med ena tassen mot väggen. Men det får bli en sak vi kan öva på mot tegelväggen på jobbet över lunchen. Nu ska jag ge mig på något nytt så det krävs mycket hjärna, men inte för avancerat så jag måste använda min... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan då aldri si sä mätt på båna hän. Ja kan int lopbli å tänke: unnres om jäg å skulle klä like bra ti en tûkeran keps. Tro int.
Nu håll vi TUMMA att dä stutsa åt vorat håll för en gang. Hûr nära du fo tell jobbe vet vi ju int då du int skû vära kvär dardennen. Men no blire bra mä dä i sinom ti.
Ha dä gûtt å sköt om I.
Vi Tro på Tur n'han gånga!

Anonym sa...

Hej!

Vore jättekul om vi kommer med på samma kurs i höst!
Kram Hanna, Frasse, Lovikka och Nessi

Cilla sa...

Haha, vilka puddingar;))